سفرهای بابک؛ بابی و هزار راه نرفته!

110

سفرهای بابک؛ بابی و هزار راه نرفته! – بابک ابراهیمی

خیلی ناگهانی تصمیم به سفری کوتاه به حومه را گرفتم و از آن‌جایی که سفر و مسافر، جاده و عابر یکدیگر را پیدا می‌کنند و بدون هر کدام، آن یکی ناتمام و بی‌معنی می‌شود، گفتم یک جایی نزدیک تهران را ببینیم. دماوند پر از قصه، راز، افتخار است جایی است بسیار دیدنی. در نمایشگاهی که داشتم، با یک زوج گردشگر آشنا شدم که مزرعه خورشید را داشتند. با خود گفتم قبل از آن برج قدیمی را هم سر راه ببینیم. در سفرهایم خانمی موتور سوار، عضو فدراسیون هم بودند که واقعا راید با ایشان لذت‌بخش است. این خانم، نمونه‌ای از خانم‌هایی هستند که واقعا به‌تنهایی و بدون حمایت این مسیر را شروع کردند و با همه سختی‌ها و قضاوت‌هایش کنار آمده‌اند و به قهرمانی در این رشته رسیدند .

از تهران حرکت کردیم و بعد از رسیدن به دماوند رفتیم به محل برج شبلی. برج شبلی، برج کوچک اما بسیار قشنگی بود، آجر‌کاری متنوع و با سلیقه‌ای داشت. کوچه‌های منتهی به برج هم با صفا بودند و برای پیاده‌روی آرام، مناسب. برج شبلی در نکوداشت حاکمی بعد از مرگش ساخته شده و به نظرم هر یادمانی برای آدم‌های خوب، انرژی متفاوتی دارد. آجر‌کاری دوران سلجوقیان بسیار پر جلوه و اثر ارزشمندی است که از آن دوران مانده. اگر صدای خوبی دارید، در داخل برج می‌توانید آواز بخوانید و از انعکاس صدا در این مکان لذت ببرید.

پس از دیدن برج، به سمت مزرعه رفتیم. هر اندازه از قشنگی مزرعه بگویم، کم است. مزرعه تشکیل شده از یک منطقه وسیع با مکان‌هایی دیدنی و جذاب که همگی در این مجموعه قرار دارند. در واقع مزرعه خورشید (واقع در دماوند)  اولین مزرعه گردشگری کشور است. (همچنین سومین هتل نمکی جهان و اولین هتل نمکی در ایران.)

جاذبه‌های گردشگری  این مزرعه شامل :

لاک‌پشت‌ خانه‌، ‌ماهیگیری به همراه طبخ بعد از صید، دلیجان، تراکتور و تراکتور سواری، ایستگاه فرغون سواری، آگراتوریسم و محصولات ارگانیک، پیست سرسره، آموزش کار با چوب، محصولات محلی مزرعه، سالن سنتی، پیست تیوپ سواری، فعالیت‌های گروهی شبانه، حیوانات اهلی مزرعه، ایستگاه تاب خانوادگی، آموزش کار با تراکتور، خرگوش‌خانه، کامیون سواری، باغ دره خورشید، هتل نمکی، زمین ماسه‌بازی، پل معلق کابلی، استخر رو باز کودک، بخش پرندگان اهلی مزرعه، مهد کودک حیوانات، استخر گاومیش، بازی و مسابقات گروهی، ایستگاه الاغ سواری، آموزش شیر دوشی سنتی، باشگاه سوارکاری، آموزش پخت نان کودکان، رستوران و کافی شاپ است. اما همه این‌ها یک طرف و بودن در اتاق‌هایی که با سنگ نمک ساخته شده، همراه با دیدن دماوند در طرفی دیگر واقعا خستگی را از تن‌تان به در می‌کند. صبح بعد از صرف صبحانه برای دیدن غار‌ نمکی، راهی گرمسار شدیم. گرمسار خودش شهر جذاب و دیدنی در استان سمنان است که قدمتش به دوران اشکانیان باز‌می‌گردد. در همسایگی این شهر دیدنی یک کویر پهناور، کوه دماوند و چندین قله‌ی دیگر قرار گرفته است که جلوه‌ی بی‌نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. تونل نمکی در گرمسار بزرگترین معدن و تونل نمکی، در منطقه خاورمیانه است و در حال حاضر ۴۰ تونل نمک را در خود جای داده است. این غار سهم عمده‌ای در استخراج نمک در کشور ایران دارد. البته این یک غار به اصطلاح «دست‌‌کن» است. دیواره‌های خاردار این معدن، تیره و طوسی رنگ است و هر چه به عمق آن نزدیک‌تر می‌شویم، درون این غار روشن‌تر و براق‌تر می‌شود. نزدیک شدن به سطح‌های روشن‌تر، گویای این موضوع است که زمان حفر آن نقطه از غار، به حال نزدیک تر است. زمانی که در مسیر این تونل‌ها پیاده‌روی می‌کنید، دیواره‌هایی از جنس نمک را مشاهده خواهید کرد که در سراسر آن قندیل‌هایی از نمک آویز هستند و همین موضوع، زیبایی خاصی را به تونل نمکی در گرمسار بخشیده‌اند.

بعد از دیدن غارهای نمکی به یک رستوران محلی زیبا و باصفا رفتیم. آن‌جا «ته‌چین گوشت گرمساری» خوردیم که یکی از غذاهای معروف سمنان و بسیار خوشمزه است. در آن رستوران با موتور‌سوارهای دیگری همراه شدیم و از جاده آب سرد که بسیار جاده زیبا و بی‌نظیری است، به سمت تهران بازگشتیم و سفری یک شب و دو روزه عالی را با کمترین هزینه و بیشترین لذت به پایان بردیم و هفته‌ای عالی را شروع کردیم.

اینستاگرام ماهنامه

اینستاگرام بابک ابراهیمی

سفرهای بابک؛ بابی و هزار راه نرفته!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.