روابط گردشگری ایران و آفریقا؛ شیلا عالمی

194

روابط گردشگری ایران و آفریقا؛ شیلا عالمی

 

 

مصاحبه با شیلا عالمی؛ از فعالان با سابقه صنعت گردشگری و عضو شورای سیاست گذاری باشگاه تجار ایران و آفریقا در خصوص توسعه روابط ایران و آفریقا

 

*این سمپوزیوم و فرصت‌های آن را بین ایران و آفریقا چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

آفریقا قاره وسیعی است و قطعا جامعه مصرفی عریض و طویل برای کارهای تجاری و صنعتی دارد. همیشه آنچه مد نظر شخص من بوده، این موضوع است که چرا ما اینقدر از نظر کارگو و ترنسپورتیشن یا از نظر پروازی، با آفریقا مشکل داریم. ما سرمایه‌گذاران زیادی داریم. اما در زمینه چارتر پروازی بین ایران و آفریقا، چرا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ این یکی از معضلات مهم در حال حاضر است.

 

 

*با توجه به فعالیت‌های توریستی (با توجه به اینکه شما مشاور توریستی این سمپوزیوم هستید.) فرصت‌های آینده گردشگری میان ایران و آفریقا را چگونه می‌بینید؟

 

با توجه به اینکه شرایط مالی و ترانسفر پول در حال بهبود است و راه‌هایی پیدا می‌کنند که تحریم در آن تاثیرگذار نباشد، من استنباط می‌کنم که اگر بتوانیم مشکل پرواز مستقیم را برای آژانس‌های مسافرتی بر طرف کنیم. (با توجه به پایان نزدیک پاندمی) به زودی اتفاقات خوبی خواهد افتاد. من این سمپوزیوم را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم. چون قراری چند جانبه است؛ تجاری، بازرگانی، تولیدی و توریستی.

 

*با توجه به اینکه شما هم در صنعت توریست و هم در حوزه صنعتی فعالیت‌های خوبی دارید، چه اقداماتی را برای سال آینده، میان ایران و آفریقا برای مجموعه خود، تصور می‌کنید و به آن سمت می‌روید؟

 

برنامه امکان سنجی کردن محصول تولید‌کنندگان ایرانی در آفریقا، با توجه به تعداد بالای جمعیت آفریقا اقدامی معقول است. اگر این اتفاق بیافتد و بتوانند خط تولیدشان را آنجا راه‌اندازی کنند، اتفاق فرخنده‌ای خواهد بود. چرا که در آفریقا همه جوره حمایت صورت می‌گیرد. چه گردشگری، بازرگانی و صادرات. فیلد دیگر این داستان اما این است که ما بتوانیم از نظر صنعتی دانش‌مان را با آفریقا اشتراک گذاری کنیم. اینکه بتوانیم صنعت‌مان را به آنجا ببریم. با توجه به اینکه کشاورزی آفریقا، بسیار غنی است، بتوانیم از داشته‌های دانش‌شان بهره‌مند شویم و همچنین تکنولوژی خود را آنجا راه‌اندازی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.