روابط گردشگری ایران و آفریقا؛ بابک یوسفیان

80

روابط گردشگری ایران و آفریقا؛ بابک یوسفیان

 

 

مصاحبه با بابک یوسفیان؛ مدیر عامل شرکت پرشیا مهر در خصوص توسعه روابط گردشگری سلامت ایران و آفریقا

 

* نظرتان را در رابطه با سمپوزیوم و ایجاد فرصت های همکاری ایران و آفریقا بفرمایید.

 

سمپوزیوم بسیار خوبی بود. چرا که ایده جدیدی مطرح شد و بخش خصوصی در واقع ایده جدیدی را مطرح کرد و با هم‌‌افزایی سعی کرد تمامی پتانسیل‌های موجود در کشور را دور هم جمع کرده و بتواند از این پتانسیل به نحو درست استفاده کند. تصور شخص من این است که حرکت بسیار خوب و نوینی را شروع کردند. خصوصا در این شرایط که تحریم‌ها از طرفی و از طرف دیگر کرونا و بازاریابی بعد از دو الی سه سال عرصه را برای این صنعت تنگ کرده است. حدس می‌زنم حرکت خوبی باشد.

 

*تخصص شما در مدیکال توریسم است. فرصت گردشگری سلامت و مدیکال توریسم را میان دو سرزمین چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

وقتی صحبت از آفریقا می‌کنیم در حال صحبت از سرزمینی پهناور هستیم. به واقع از یک قاره سخن می‌گوییم، خیلی باید بر آن کار کرد. اما به طور کلی در طی سال‌های اخیر، تجربه نشان داده که پتانسیل خوبی وجود دارد و البته نیاز در آنجا هست و فقط باید شناسایی شود. یعنی در ابتدا باید سیگمنت را مشخص کنیم و سپس روی آن تمرکز کرده و مشخص کنیم که اکنون کدام کشور بهترین مقصد است یا در اولویت قرار دارد. اما به نظر می‌رسد که بازار خیلی خوبی برای تجهیزات پزشکی و در واقع خدمات پزشکی باشد.

 

*باتوجه برنامه‌ریزی در جهت رفع موانع در راستای اهداف سمپوزیوم، آیا سال 1401 فرصتی برای توسعه این همکاری خواهد بود؟ شما چه اقداماتی را در برنامه خود لحاظ کرده‌اید؟

 

حقیقت امر، شخصا بسیار خوشبین هستم که در سال 1401 ما بتوانیم بعد از مهار یا به بیان بهتر کنترل کرونا کم کم به بازارهای دورتر دست پیدا کنیم. ما البته به بازارهای خوبی دسترسی داشتیم، اما کرونا تا حدودی قواعد بازی را عوض کرد و بنابراین این شروع بعد از کرونا می‌تواند شروع مهمی باشد و قطعا چشم‌انداز خوبی خواهد داشت.

 

*باتوجه به اینکه ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارید، جریان‌سازی رسانه‌ها را می‌شناسید و به عنوان مشاور رسانه عمل می‌کنید؛ به نظر شما، رسانه‌ها چه نقشی را می‌توانند در این توسعه داشته باشند و پیشنهاد شما در این حوزه چیست؟

 

حقیقت این است که رسانه یک بازوی بسیار مهم برای هر کسب و کاری است. چرا که در مسیر توسعه هر کسب و کاری، رسانه می‌تواند خیلی خوب عمل کرده و صدای بازرگان و در اشل بزرگتر کل یک کسب و کار را به نقاط دوردست برساند. خصوصا با توجه به گسترش یافتن رسانه‌ها در فضای مجازی و نقش جدیدی که در فضای اطلاع‌رسانی ایفا می‌کنند. قطعا تمامی رسانه‌ها چه مجازی و چه در قالب فیزیکی خود، می‌توانند در توسعه اقتصادی کمک کننده و موثر باشند و بی تردید نقش اساسی را بازی می‌کنند. در پایان عرضم این است که گردشگری سلامت، رشته جدیدی در کشور نیست. اما نیازمند یاری و حمایت و فعالیت، بازشناساندن و جریان‌سازی است. قطعا نیازمند حمایت وزارتخانه‌های ذی‌ربط و ممارست و حضور پررنگ بخش خصوصی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.