روابط گردشگری ایران و آفریقا؛ دکتر صدیقی

103

روابط گردشگری ایران و آفریقا؛ دکتر صدیقی

 

 

روابط گردشگری ایران و آفریقا؛ مصاحبه با دکتر صدیقی عضو هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران در خصوص توسعه روابط گردشگری ایران و آفریقا

 

*نظرتان راجع به این سمپوزیوم و تعامل میان ایران و آفریقا چیست؟

 

جامعه تورگردانان ایران به ویژه بعد از دوران پساکرونا، به دنبال این است که بازارهای نوظهور را کشف کند. و به آنها ورود کرده و در زمینه‌های مختلف سلامت، طبیعت‌گردی، تاریخی و فرهنگی وارد تعامل با کشورهای مختلف شود. البته هدف این سمپوزیوم کشورهای قاره آفریقا است. ما در این سمپوزیوم از ابتدا فعالانه شرکت کردیم. تا بتوانیم به این موضوع تحقق بخشیم. در واقع دفاترمان را با زمینه‌های نوظهوری که وجود دارد، بیشتر آشنا کنیم. ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این قاره وجود دارد. تلاش ما بر این است که آنها، با ظرفیت‌های موجود در ایران در زمینه گردشگری، آشنا شوند.

*جامعه تورگردانان از این فرصت موجود برای سال آینده، چه استفاده‌ای می‌تواند ببرد. و چه برنامه هایی در دست دارد؟

 

اگر اوضاع آرام باشد. (کرونا) به نظر می‌آید کشورهای مختلف، چه کشورهایی که همیشه بازار هدف ما بودند و چه بازارهای جدید، برای سفر به ایران مشتاق هستند. همچنین به نظر می‌رسد که چشم انداز آرام آرام در حال بهبود است. افق بازتر و روشن‌تری را در حوزه گردشگری خواهیم داشت.

 

*چه موانعی بر سر راه این تعامل در فضای گردشگری است که بخش خصوصی (که سرامد آن نیز جامعه تورگردانان است، به عنوان نوک پیکان جذب گردشگر و نقش‌آفرین در صنعت گردشگری) باید به آن بپردازد؟

 

مهم‌ترین مشکل در بحث موانع، عدم آشنایی عناصر زنجیره تامین، با نیازهای همدیگر است. آژانس‌های ما به ویژه در دوران کرونا آسیب شدیدی دیدند و تقریبا هیچ درآمدی نداشتند. این لازم است که سایر عناصر این زنجیره، هتل‌ها، سیستم حمل و نقل و موارد دیگر با این موضوع بیشتر تعامل داشته باشند تا ما بتوانیم پکیج‌های ارزان‌تر و قابل رقابت‌تری با منطقه ارائه دهیم. اگراین تعامل صورت نگیرد، فرصت از دست خواهد رفت و مجدد تامین این فرصت قطعا زمان‌بر و هزینه‌بردار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.