رفع موانع توسعه گردشگری سلامت ایران

چندگام عملی درجهت رفع موانع وچالش های پیش روی توسعه گردشگری سلامت ایران

171

 

رفع موانع توسعه گردشگری سلامت ایران

چندگام عملی درجهت رفع موانع وچالش های پیش روی توسعه گردشگری سلامت ایران

 

 

رفع موانع توسعه گردشگری سلامت ایران – دکتر محمد پناهی دبیر سابق شورای راهبری گردشگری سلامت کشور و عضو شورای سیاستگذاری جامعه گردشگری سلامت ایران

 

 

1)هماهنگی وهم افزایی بین بخشی:

 

حوزه گردشگری سلامت موضوعی تخصصی و بین بخشی دستگاه‌های متولی میباشد و هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های متولی چون وزارت بهداشت، میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی، راما با سایر اجزا و کنشگران این حوزه به ویژه سازمانهای مردم نهاد و فعالان حقیقی و حقوقی بخش خصوصی گردشگری سلامت از نکات مهم و لازم وامری ضروری میباشد.

2) بسترسازی مناسب در دوران محدودیتهای کرونایی

 

با توجه به بحران همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های گردشگری در کشورهای منطقه، رویکرد فعالان و سیاست‌گذاران بخش گردشگری سلامت، تا بازگشایی مرز‌ها و رفع محدودیت‌های سفر و همچنین فروکش کردن بحران کرونا، آماده سازی و ایجاد بستر مناسب و توسعه زیرساخت‌ها در دو بخش گردشگری و سلامت از مهمترین گام های اجرایی می‌باشد.

 

3) آموزش علمی وعملی بازاریابی تخصصی گردشگری سلامت

 

با عنایت به اهمیت بستر سازی آموزشی به ویژه در حوزه فعالان خدمات سفر و گردشگری توسعه بازاریابی علمی و تخصصی می‌باشد. در این راستا از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه، ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه بازاریابی گردشگری سلامت و خدمات سفر (مانند صدور ویزا، ترانسفر و اقامت، خدمات مربوط بیمارستان و…) می‌باشد.

4) توسعه گردشگری بویژه گردشگری درمانی طب ایرانی

 

در این راستا گام های خوبی برداشته شده از جمله اقدامات صورت گرفته وموردنیاز در حوزه گردشگری و گردشگری سلامت توسعه گردشگری طب ایرانی توسط دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری تشکل‌های تخصصی مردم نهاد حوزه گردشگری و گردشگری سلامت می‌باشد که در نتیجه این همکاری مشترک کمیته مشترک گردشگری طب ایرانی ایجاد گردید که وظیفه آن شناساندن جایگاه و شأن طب ایرانی (طب سنتی) به عنوان جاذبه گردشگری و همچنین به عنوان روش علمی و تخصصی جهت درمان بیماران بین الملل و همچنین با نگاه علمی به گردشگری طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی می‌باشد و این رویداد مهم سرآغاز ورود طب ایرانی به حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت با محوریت وزارت بهداشت می‌باشد.

5) ایجاد پورتال یا پلتفرم جامع وتخصصی گردشگری سلامت

 

از جمله چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت، فقدان پلتفرم واحد تخصصی در جهت استفاده گردشگران سلامت می‌باشد و وجود پورتال جامع گردشگری سلامت، یکی الزام و ضرورتهای اجتناب ناپذیر برای حضور در عرصه رقابت‌های جهانی و منطقه‌ای گردشگری سلامت می‌باشد.

6)تهیه باک اطلاعات جامع تعرفه خدمات گردشگری سلامت (بسته خدمت)

 

در این میان نبود اطلاعات جامع درباره میزان تعرفه‌های خدمات گردشگری و خدمات پزشکی به عنوان باکس و بسته واحد از جمله دیگر چالشهای پیش روی صنعت گردشگری سلامت می‌باشد.

 

 

 

 

اینستاگرام خبری سفرنویسان 

اینستاگرام سفرنویسان 

یوتیوب سفرنویسان 

دانلود ویژه نامه گردشگری سلامت 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رفع موانع توسعه گردشگری سلامت ایران

رفع موانع توسعه گردشگری سلامت ایران

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.