توسعه روابط گردشگری ایران و آفریقا

74

توسعه روابط گردشگری ایران وآفریقا

 

توسعه روابط گردشگری ایران و آفریقا – حسین میسمی زاده؛ قائم مقام آژانس مسافرتی تراولتا، دبیر پنل گردشگری سمپوزیوم
(سمپوزیوم ایران-آفریقا)

 

*در مورد این سمپوزیوم به ما توضیحاتی بدهید و بفرمایید دلیل برگزاری این سمپوزیوم چیست؟

 

در بسیاری از فضاهایی که متصور هستیم، برای توسعه روابط با بسیاری از کشورها، آفریقا فرصت خیلی خوبی را برای ما فراهم کرده و اما به علت بعد مسافتی که بین ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد، شاید سال‌ها است که این بازار را از دست داده‌ایم. در زمینه‌های مختلف گردشگری، که گردشگری سلامت سرآمد آنها است، همچنین گردشگری مذهبی (چرا که تعداد زیادی از مسلمانان جهان در کشورهای آفریقایی زندگی می‌کنند.) ما فرصت‌های خوبی برای ورود داریم.
با توجه به اینکه گروه بین المللی کسب و کار الفجر این بازار را فرصت مناسبی ارزیابی کرد، بر آن شدیم تا از آژانس‌های مسافرتی ایران دعوت کنیم در این سمپوزیوم حضور پیدا کنند و چیزی بالغ بر 80 آژانس در این سمپوزیوم حضور داشتند. امیدواریم که پس از پایان این مراسم، تمامی آژانس‌ها و راه‌های تماس‌ ساماندهی شده و هر کدام بر اساس توانمندی که دارد، وارد همکاری با گروه بین المللی کسب و کار الفجر شود. در نهایت خواهیم توانست یک پایه برد _ برد داشته باشیم. هم گردشگری ایرانی به رونق برسد، هم آن کسی که از این بازار استفاده می‌برد و هم آنان که خدمات را ارائه می‌کنند.

 

*خیلی صحبت در مورد رفع موانع بر سر راه توسعه و تعاملات صورت گرفت. با توجه به مصاحبه‌هایی که با اعضای محترم جامعه تورگردانان داشتیم و همانطور که شما نیز به آن اشاره کردید، خیلی دغدغه‌ها در راستای رفع موانع بود. به عنوان برگزار کننده این سمپوزیوم چه تمهیداتی برای رفع این موانع اندیشیده‌اید؟

 

یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلاتی، عدم وجود خطوط هوایی مستقیم بوده و هست! به همین علت به واسطه مسافتی زیاد، گاه یک مسافر باید برای رسیدن به مقصد، سه پرواز عوض کند تا مثلا به کشوری مثل تونس برسد.
خوشبختانه هم اکنون در دپارتمان هوایی، مشغول گفتگوها و رایزنی‌هایی هستیم و تفاهم های خیلی خوبی ایجاد شده که بتوانیم خط هوایی مستقیم به نیجریه داشته باشیم و حتی روی نوع هواپیما‌هایی که موجود است و هواپیماهایی که برنامه استفاده از آنها را داریم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. امیدوارم که خبرهای خوبی مبنی بر پروازهای مستقیم ایران به چند کشور آفریقایی را بزودی منعکس کنیم.

 

 

*شرکت فلای قشم را نیز در این سمپزیوم دیدیم. پس همکاری شما با فلای قشم نیز از برنامه‌های آتی خواهد بود؟

 

دوستان عزیز در دپارتمان خدمات هوایی، در حال انجام کارهای لازم هستند. از این پس بحث انتقال مسافرها و همچنین بحث بهره‌مندی تجار از این امکانات را جهت صادرات و واردات خواهیم داشت.

* با توجه به اینکه شما قطعا مطالعاتی بر روی این بازار داشته‌اید و سمپوزیوم را برنامه‌ریزی و اجرایی کردید، پیرو مطالعات مزبور این تعاملات را در سال 1401 چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نمی‌خواهیم چشم‌انداز دور از دسترسی را تعریف کنیم. امیدواریم در یک الی دوماه آتی، روند خط هوایی را اجرایی کرده و همه این اتفاقاتی که امروز از آن صحبت شد به واقعیت بپیوندد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.