روابط گردشگری ایران و تایلند؛ ریاست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران

78

روابط گردشگری ایران و تایلند؛ ریاست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران

 

 

مصاحبه با علی اکبر عبدالملکی ریاست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در خصوص توسعه روابط گردشگری ایران و تایلند

 

*نظرتان را در مورد این برنامه و بحث توسعه روابط بین ایران و تایلند بفرمایید:

امروز با خیلی از عزیزان در آژانس‌های هواپیمایی، بالغ بر 65 آژانس در این برنامه، همراه بودیم. مراسمی که برگزار شد، بیشتر در این حیطه بود که چگونه می‌توانیم روابط بین‌المللی خود را در صنعت گردشگری توسعه بدهیم. همانطور که می‌دانید، ایران و تایلند سالیان سال است که روابط بین‌المللی و تجاری دارند. در حوزه توریسم، اقدامات خوبی انجام شده بود البته تا پیش از کوید 19! در حال حاضر گرفتن ویزا برای سفر به تایلند، کمی سخت است. اقدماتی که صورت گرفت این بود که سفیر تایلند قول مساعد دادند که حمایت و تسهیل‌گری کرده و کارها را آسان کنند. در اتاق بازرگانی، نشست خوبی با جناب سفیر داشتیم. صحبت‌های خاصی شده که بتوانیم کمیته مشترک بین اتاق بازرگانی و سفارت تایلند ایجاد کینم تا به راحتی در ارتباط باشیم و مشکلات خیلی از عزیزان را که در این زمینه فعالیت دارند و سرمایه گذاری می‌کنند را حل نماییم. این وعده را از همین تریبون به عزیزانی که قصد سرمایه‌گذاری در تایلند و یا بلعکس در ایران را دارند، می‌دهم. ما آماده برای مساعدت و در صورت نیاز مشاوره و کمک در جهت تسهیل هرچه بیشتر فعالیت‌هایشان هستیم.

*شاهد این بودیم که در شرایط کوید 19 تایلند تغییراتی را ایجاد کرد. با مدیریت قوی خود و برای فصل جدید گردشگری اقدامات جدیدی را اجرایی کرده است. به نظر شما که در بزرگ‌ترین پارلمان بخش خصوصی، در سمت مدیریت حضور دارید؛ آیا فرصت‌های تجاری نیز می‌تواند ایجاد شود؟ شما از طریق اتاق بازرگانی چه حمایت‌هایی خواهید داشت؟

قطعا شک نکنید! من مثل همیشه روی این جمله تاکید می‌ورزم. از دیدگاه من همه چیز به گردشگری مرتبط است، مگر آنکه خلافش ثابت شود! گردشگری به نوعی‌ بخصوص در اقتصاد ورزش حتی تاثیرگذار است. مثلا هفته آینده تیم ایران برای مسابقات فوتسال به تایلند می‌رود. در کنار این، اقتصاد ورزش، رویدادهای بین‌المللی صنعت گردشگری، بسیار بسیار رشد پیدا خواهد کرد و چنانچه ما در این میان میزبان خوبی برای رویدادهای آسیایی و بین‌المللی باشیم، در صنعت ورزش شاهد فرصت‌هایی نو خواهیم بود، چرا که از خیلی کشورها به ایران خواهند آمد تاایران را ببینند. ایران جاذبه‌های بسیار زیادی دارد. ما باید به نحو احسنت ایران را به تمام دنیا بشناسانیم و این ضعف ما بوده که تا کنون اتفاقات خوب کم افتاده است. در خصوص روابط تجاری ایران و تایلند نیز جهت اطلاع شما عرض می‌کنم که در حال حاضر، اتاق بازرگانی مشترک ایران و تایلند نداریم اما هفته آینده خدمت جناب سفیر خواهیم بود و در همین خصوص جلسه داریم که بتوانیم اتاق بازرگانی مشترک ایران و تایلند را ایجاد کنیم.

 

*در این اتاق بازرگانی مشترک کمیسیون گردشگری چه نقشی ایفا خواهد کرد؟

تمامی اتاق‌های مشترک بین ایران و سایر کشور‌ها، کمیسیون گردشگری دارند. کمیسیون‌شان زیر مجموعه ما قرار می‌گیرد و نماینده‌های آنها، در کمیسیون گردشگری ما حضور دارند. در جلسات هم افزایی خواهیم داشت. در پایان مایل هستم نکته‌ای را که بارها از زبان من و بسیاری از دلسوزان و فعالان حوزه گردشگری شنیده‌اید را بیان کنم: سفارتخانه‌های ما باید مبلغین خوبی برای شناساندن ایران به تمام دنیا باشند! یعنی سفیران ما و رایزن‌های فرهنگی ما، باید به هر نحوی شده ایران زیبا را به تمام دنیا بشناسانند. من خواهشمندم از ایشان که این اتفاق را رقم بزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.