روابط گردشگری ایران و تایلند؛ رقیه حاتمی پور

90

روابط گردشگری ایران و تایلند؛ رقیه حاتمی پور

 

 

روابط گردشگری ایران و تایلند : مصاحبه با رقیه حاتمی پور مدیر عامل دفتر مسافرتی فلامینگو در خصوص توسعه روابط ایران و تایلند

 

*نظر خود را در مورد توسعه روابط میان ایران و تایلند بفرمایید:

 

روابط گردشگری ایران و تایلند سال‌ها است که بسیار خوب است. پیش از کرونا و ماجرای کوید 19 روابط بسیار خوبی حاکم بود و ایرانیان بسیار با علاقه به نقاط مختلف تایلند سفر می‌کردند. کشور تایلند، ایران را به عنوان یکی از کشورهایی تلقی می‌کرد که مردمش علاقه‌مند به زیبایی‌های طبیعی و مناظر زیبای تایلند بودند. پس از کرونا، گردشگری کل دنیا با رکود مواجه شد. در حال حاضر که به پسا‌کرونا نزدیک می‌شویم، آینده خوبی را برای روابط ایران و تایلند پیش‌بینی می‌کنم. اما شخصا مایل هستم که این روابط دوطرفه باشد و تایلندی‌ها نیز به کشور ما سفر کنند و از زیبایی کشور ما نیز لذت ببرند. اصولا در هر ارتباط گردشگری یک بیزینس دوطرفه هم برای توسعه فرهنگ‌ها و آشنایی ملل با یکدیگر موثر خواهد بود و هر دو کشور از منافع تبادل گردشگر بهره‌مند خواهند شد.

 

*با توجه به اینکه شما یکی از مدیران با سابقه دفاتر خدمات گردشگری در ایران هستید، می‌خواستم بدانم نقش دفاتر مسافرتی و خواسته‌هایشان در توسعه روابط ایران و تایلند را چگونه می‌بینید و چه خواسته‌هایی از سفارت تایلند دارید؟

 

ما به عنوان فعالان حوزه گردشگری، در حوزه تمامی کشورها، نیاز به همکاری‌های خوب برای ارائه خدمات با قیمت‌های مناسب و تسهیل سفر و همچنین ویزا داریم. بعضا کشور ما برای لغو ویزای شماری از کشورها پیش قدم است. اگر که کشور تایلند هم جزو کشورهایی است که اتباع آن می‌توانند به راحتی به ایران سفر کنند. انتظارم از کشور تایلند این است که این تسهیل ویزا متقابل باشد. اگر نه امکان پذیرش گردشگران ایرانی را در کمترین زمان با حداقل مدارک، برای ویزا، در نظر بگیرند. چرا که ایرانی‌ها برای تمامی کشورها گردشگران خوبی محسوب می‌شوند. بسیار علاقه‌مند به گردشگری هستند و دوست دارند به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند. یعنی ذائقه ایرانی، برای سفر مناسب است و دولت تایلند می‌تواند از این پتانسیل، بهره‌مند شود. با تسهیل‌گری در امور خدمات و سرویس‌دهی و صدور ویزا با حداقل مدارک، می‌تواند ایرانی‌ها را جذب کند. همچنین در تعامل با دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های مسافرتی،می‌تواند آژانس‌های آنجا را با پتانسیل‌های کشورمان آشنا سازد. امیدوارم این گردشگری دو سویه را میان دو کشور تعریف کنیم.

 

 

*با توجه به اینکه سفارت تایلند مرزهایش را بازگشایی کرده و اقداماتی را انجام داده وکشورهای دیگری نیز در شرق، این اقدامات مشابه را انجام داده‌ و همچنین دولت نیز وعده‌های خوبی داده و اقداماتی انجام شده است و فعالان بخش خصوصی نیز همسو و همراه جریانات جاری هستند؛ سال پیش رو، چگونه سالی (در حوزه توسعه ارتباطات با کشورهای شرقی و همینطور کشورهای اروپایی) برای گردشگری خواهد بود؟

 

شخصا امیدوار هستم که سال 1401 بسیار سال خوب و همراه با رویداد‌های عالی باشد و فضای بیماری و مشکلاتی که به واسطه آن بوده به پایان برسد و فضای اقتصادی جوری باشد که سفر برای همگان تسهیل شود. پیشنهادهایی را به عنوان فعالان گردشگری داشتیم. مثل عدم افزایش هزینه‌های سفر، مثل هزینه‌های خروج از کشور و یا معافیت مالیاتی آژانس‌هایی که خودشان را در این مدت حفظ کرده و کارشان را ترک نکرده‌اند. این حمایت باشد که بتوانند دوباره بیاستند و فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. دولت در مورد مالیات و بیمه، حامی و همراه‌مان باشد تا بتوانیم واقعا دست به دست هم داده و رونق صنعت گردشگری را تحقق بخشیم. مضاف بر این، دولت باید فضایی را ایجاد کند که ما در دنیا بتوانیم ایران را به جهانیان معرفی کنیم و 1401 را سال پایه بگذاریم برای ورود بیشتر گردشگران به ایران!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.