سرمقاله شماره 5؛ قدم اول

145

سرمقاله شماره 5؛ قدم اول – محمد اسماعیل ارجمندی صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله سفرنویسان

 

سال‌ها، دل طلب جام جم از ما می‌کرد

آنچه خود داشت، ز بیگانه تمنا می‌کرد

 

این بیت شعر، این روزها مرا بسیار یاد گردشگری سلامت ایران می‌اندازد. هربار که به گردشگری، حوزه و گستره‌ وسیع‌اش می‌اندیشم. پتانسیل‌های برجسته آن در مقابل دیدگانم، روشن می‌شود. یادآوری پیشینه و تاریخ قابل افتخار کشور، مردمان سرزمین‌م و این مهجور ماندن و انزوای جهانی، که اکنون به آن دچار هستیم غمی گران است.
به عنوان رسانه، آنچه از قلم ما بر می‌آِید، بازتاب گلایه‌ها، نظرات و پیشنهادات بزرگواران متخصص این حوزه، در بخش خصوصی است تا مگر دولت‌مردان و مسئولان امر را واداریم به برنامه‌ها و جریان‌سازی‌های خود سرعت بخشیده و نگاه‌شان را جامع‌تر و دقیق‌تر کرده و حتی ابتدای امر صرفا، کاستی‌ها را ببینند.
اصلا چند صباحی، چشم بر تمامی پیشرفت‌ها ببندند، فقط نواقص را ببینند و بر آنها متمرکز شوند. که این نواقص کم هم نیستند! تقاضا داریم همت گمارند به برطرف کردن کاستی‌ها و بدانند که بخش خصوصی، با اشتیاق آماده همکاری است. گرچه در سال‌های اخیر، پیشرفت‌هایی در زمینه گردشگری و گردشگری سلامت داشته‌‌ایم. اما این پیشرفت‌ها، در کنار سرعتی که جهانیان با آن به سمت جلو می‌روند، آن‌چنان ناچیز است که بیش از آن‌که قابل افتخار باشد، موجب سرافکندگی است.
کشور ایران، روزگاری در اوج دانش، فرهنگ و هنر و… بود و همچنان بارقه‌هایی از عظمت و شکوه‌اش را دارد، با آن‌که روزگار به ما سخت گرفته و بیش از دیگر کشورها، تحت فشار ناملایمات بوده‌ایم، هنوز غنا، فرهنگ و اخلاقیات متعالی ایرانی‌مان را حفظ کرده‌ایم. کشورما سرشار ازجاذبه‌های جغرافیایی، فرهنگی و قومی است، مردمانی فرهیخته، توانمند و خلاق داریم.
اگر متولیان و مسئولان امر، در خط مشی فعالیت خود، راه‌اندازی سامانه ملی جامع گردشگری سلامت را، به صورت یکپارچه و بین‌المللی، با محوریت بخش خصوصی در اولیت قرار بدهند تا این حمایت ملی از گردشگری سلامت ایران، صورت بگیرد و رسمیت این حوزه از سوی دولت ایران، به جهان اعلام شود. فعالیت در این حوزه برای متصدیان بخش خصوصی سهل‌تر شده و وفای به عهد خواهد شد. چرا که به پایان سالی می‌رسیم که شعار: «تولید؛پشتیبانی، مانع زدایی» را بر پیشانی دارد. گردشگری سلامت ایران چشم انتظار این پشتیبانی و مانع زدایی است.
این‌که جهان ایران منزوی را دیگر نمی‌شناسد، باید ترغیب‌مان کند به بلند‌تر فریاد زدن و جلب توجه همگان به کشوری که بی‌همتا است. قلم می‌زنیم تا متولیان را واداریم همت کنند؛ مطالبه می‌کنیم چون می‌دانیم برای ساختن ایرانی پرشکوه، باید همگان در مسیر پیشرفت گام برداریم. ایران خودش آغازگر ارائه خدامات پزشکی به جهانیان بوده‌است و اکنون رتبه بین‌المللی ما در انتهای جدول قرار دارد.از متولیان، لزوم ایجاد استاندارد‌سازی را خواستار هستیم. برای خروج از انزوا دست دراز می‌کنیم به سمت دولت، تا نجات بخش صنعت گردشگری باشد. ما تمام آنچه را باید داشته باشیم، درون مرزهای‌مان داریم، خیلی پیش‌تر از جهانیان، جهانی اندیشیده‌ایم. اکنون تنها جایگاه درست جهانی‌مان را طلب می‌کنیم. ایران را بشناسانید! ایران نیاز دارد دوباره برپا ایستاده و با صدایی رسا، حضورش را اعلام کند. در تمامی عرصه ها بدرخشد و الگویی بی بدیل باشد.

 

 

اینستاگرام سفرنویسان 

اینستاگرام مدیر مسئول

 

سرمقاله شماره 5؛ قدم اول

سرمقاله شماره 5؛ قدم اول

سرمقاله شماره 5؛ قدم اول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.