مطالبات صنعت گردشگری؛ بررسی زیر ساخت‌ها و انتظارات گردشگری در دسترس

رحیمه گنجی زاده؛ مسئول کمیته گردشگری در دسترس میراث یزد

16

 

مطالبات صنعت گردشگری

رحیمه گنجی زاده؛ مسئول کمیته
گردشگری در دسترس میراث یزد

مطالبات صنعت گردشگری؛ بررسی زیر ساخت‌ها و انتظارات گردشگری در دسترس

 

مطالبات صنعت گردشگری

رحیمه گنجی زاده؛ مسئول کمیته
گردشگری در دسترس میراث یزد

 

علاوه بر محدودیت گردشگران بینایی و شنوایی، اینگونه گردشگری، یک‌سری تسهیلاتی را برای زنان باردار، سالمندان و مادرانی که در سفر ها نوزاد دارند و کالسکه نوزاد را حمل می‌کنند هم فراهم می‌کند. این حوزه‌ی گردشگری مخاطب بسیار وسیعی دارد. توسعه گردشگری در دسترس، نیازمند مواردی است که من تیتروار عرض می‌کنم. باید محیطی فراهم شود که بتواند نیازهای بازدیدکنندگان را خصوصا کسانی که نیازهای خاص و ویژه دارند، تأمین کند. این محیط برای‌آنکه محل ارائه خدمات و محصولات گردشگری در دسترس باشد، یک‌سری استانداردها و اصول جهانی دارد. که باید این استاندارد‌ها دیده شود در آن خدمات و اینکه می‌خواهیم یک سری اطلاعات دقیق داشته باشیم درباره اینکه کجا امکانات و محصولات ارائه می‌شود.

 

بانک اطلاعاتی

 

خیلی لازم است که یک بانک اطلاعاتی بزرگ باشد، تا تمام اطلاعات دسترس‌پذیری کشور و جهان در آن ارائه شود. در حال حاضر حدود یک میلیارد نفر در جهان با مشکلات جسمی روبرو هستند، گونه‌های مختلف معلولیت، که دسترسی آنها به خدمات گردشگری دشوار است و رسالت ما هم این است که این دسترسی را برایشان فراهم کنیم. با وجود رشد تکنولوژی در این روزها هم حتی بسیاری از افراد هنوز ناتوان برای دسترسی به این خدمات گردشگری هستند.

 

فقط یک نکته دیگر بگویم و آن اینکه تمام نامناسب‌سازی‌هایی که در چند دهه اخیر اتفاق افتاده، بهبود و اصلاح‌شان به شدت هزینه‌بر، سخت و زمان‌بر است. اما اگر تدبیری اندیشیده شود که در واقع سرمایه‌گذاری‌های آتی به سمت و سوی مناسب‌سازی برود. به نظرم بسیار به صرفه‌تر، راحت‌تر و سهل‌الوصول‌تر است. اگر این قانون ابلاغ شود از سمت وزارتخانه یا همان اداره کل سرمایه‌گذاری به کلیه استان‌ها، به نظرم خیلی مسیر کوتاه‌تر و راحت‌تری را در پیش داشته باشیم.

 

ما را در لینکدین دنبال کنید : لطفا کلیک کنید.

دانلود مجله سفرنویسان : لطفا کلیک کنید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.