توسعه سهم گردشگری سلامت ایران؛ بررسی نقش رویدادهای بین المللی

96

توسعه سهم گردشگری سلامت ایران؛ بررسی نقش رویدادهای بین المللی

 

توسعه سهم گردشگری سلامت ایران؛ بررسی نقش رویدادهای بین المللی  – بابک یوسفیان؛ مدیر عامل شرکت پرشیا مهر

 

مطمئنا همه عزیزان اتفاق نظر دارند که یکی از موثرترین روش‌های معرفی خدمات و بازاریابی در حوزه گردشگری سلامت، شرکت در رویدادهای بین‌المللی است. چه ما یک کلینیک تخصصی باشیم، یا یک بیمارستان یا یک شرکت تسهیل‌گر یا آژانس‌هواپیمایی تفاوتی ندارد.
به چند دلیل ساده، مشارکت در این رویدادهای بین‌المللی، می‌تواند در پیشرفت کسب و کار بسیار موثر باشد و البته باید توجیه اقتصادی نیز داشته باشد. اول اینکه، وقتی کسانی‌که در این حوزه فعالیت می‌کنند و در این گونه نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، اولین مسئله‌ای که با آن مواجه می‌شوند این است که: «مجبویم خدمات خود را به حد استاندارد بین‌المللی برسانیم!» این از دید من، اولین پله موفقیت یک برند است و انگیزه خیلی خوبی هم است.
در وهله دوم، در مواجه با طرف تجاری باید سطح آگاهی خود را از نیازهای خدمات‌گیرنده‌گان و شرکای تجاری بالا بردبرده و یا به قول معروف دانش‌ان را UP to date کنیم. پس از کرونا، رویدادهای زیادی برگزار شد. اما جنس‌شان متفاوت از آن چیزی است که پیش از کرونا برگزار می‌شد. چرا که نگرش‌ها و نیازها متفاوت شده است.
اگرچه همه چیز در حال تغییر است. اما گمان می‌کنم که کیفیت‌ رویدادها، نسبت به سابق، بیشتر شده و انگیزه‌ها برای شرکت در اینگونه رویدادها نیز بیشتر شده است. همچنین سطح علمی نمایشگاه‌ها بالاتر رفته و مخاطب ترغیب شده، دانش‌ش را بالا ببرد. این چیزهایی است که مشهود است.
از طرفی باید آگاه باشیم که مواجه از این نوع، می‌تواند ضعف‌های ما را عیان کند. این باید انگیزه‌ای باشد که سطح خدمات‌مان را ارتقا دهیم، تا از رقبا جا نمانیم. ما رقبای خیلی ضعیفی داشتیم که در این 2 سال اخیر، قدرت زیادی کسب کردند و متاسفانه یک مقدار باید باشتاب بیشتر حرکت کنیم.
وقتی روابط ما توسعه پیدا می‌کند، ضمن اینکه روابط جدید پیدا می‌کنیم، تجارب جدیدی نیز کسب می‌کنیم. قاعدتا به کار ما رونق بیشتری می‌دهد و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. ایجاد فرصت‌‌ها، می‌تواند این صنعت را در کشور پررونق‌تر کند و توجه حاکمیت و دولت را جلب کند. متاسفانه تا کنون هرگز کمکی از طرف دولت به این حوزه نشده است، اما امید است شاهد اتفاق‌هایی مثبت در این زمینه نیز باشیم.

در کل کار جمعی انجام دادن در ایران با یک سری چالش همراه است. همیشه با نوعی بدبینی همرا است و البته شاید برخی از افراد حق دارند. چون دیدیم پیش از این رویدادهایی برگزار شده که به ظاهر نشان دادند که قرار است ک جریان جمعی باشد اما در نهایت دیدیم به سمت و سوی دیگری سوق پیدا کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.