بررسی نقش ایرانیان خارج از کشور در توسعه گردشگری سلامت

سید سهیل مهرزاد؛ مشاور گردشگری سلامت

11

توسعه گردشگری سلامت سید سهیل مهرزاد

بررسی نقش ایرانیان خارج از کشور در توسعه گردشگری سلامت

 

توسعه گردشگری سلامت
سید سهیل مهرزاد؛ مشاور گردشگری سلامت

 

اولین چیزی که برای یک توریست که قصد دارد به کشوری خارجی به خصوص، برای درمان سفر کند، امنیت خاطر است. خیالش راحت باشد که با دست پر از سفر بازخواهد گشت و مشکلی نیز برایش پیش نخواهد آمد. چه کسی بهتر از یک ایرانی که خارج از کشور و در کنار این افراد زیست می‌کند و با آنها دوست و همراه است، می‌تواند این امنیت خاطر را ایجاد کند؟ چه کسی بهتر از یک ایرانی، می‌تواند ایران را معرفی کند؟ صنعت گردشگری بین‌المللی، ایران را به درستی نمی‌شناسد. آمار UNW می‌گوید 65 درصد مردمی که برای گردشگری سلامت به سفر می‌روند، برای آنکه 1000 دلار کمتر هزینه کنند، مقصد سفر خود را تغییر می‌دهند. ایران طبق این آمار، جزو ارزان‌ترین مقاصد گردشگری و بهینه‌ترین مقاصد محسوب می‌شود.

با این اوصاف سئوال مهم اینجا است، گردشگران متقاضی درمان، چرا به ایران نمی‌آیند؟ پاسخ اتفاقا ساده است، چون بازار ایران را نمی‌شناسند. قطعا اینطور است! اگر بشناسند، دو طیف هستند؛ یک طیف به خاطر فضای مسمومی که کشورهای ضد ایران، در اذهان جهانی ایجاد کرده‌اند، ترس و دلهره دارند و گارد می‌گیرند. اما طیف دیگری هستند که طی این سال‌ها، از سراسر دنیا به ایران آمده‌اند. عزیزان حاضر در اینجا نیز با تلاش و کوشش طی سال‌ها گردشگران زیادی را در حوزه‌‌های مختلف به ایران وارد کرده‌‌اند. حتی قطار گردشگری در ایران راه اندازی کردند. حالا به این فکر کنید، ایرانیان خارج از کشور چقدر خوب می‌توانند این تصویر امن را اشاعه داده و ایران را به دنیا دوباره معرفی کنند.

اما نه اینکه فقط انتظار داشته باشیم ایران را معرفی کنند. بلکه فضای همکاری‌شان را با آژانس‌ها فراهم کنیم که حتی از این راه درآمد کسب کنند. مگر درآمد کمی می‌شود؟ چرا جایگاهی مثل مرکز مشاوره خدماتی خارج از کشور که دسترسی دارد به بانک اطلاعاتی 8 الی 9 میلیون نفر از ایرانیان مقیم در خارج از کشور و ارتباط بسیار بسیار خوبی دارد، تلاشش را بر این امر نگذارد؟ باید بیشتر بر این موضوع تمرکز و انرژی گذاشت. به خصوص وقتی همچین پتانسیل خوبی، اینقدر در دسترس و موجود است! نجات یعنی حتی چند پله بالاتر آمدن! قرار نیست کمک گرفتن از ایرانیان مقیم خارج، تنها راهکار اجرایی ما باشد. یکی از بی‌شمار راه‌های بیرون جستن از این انزوا اما، بی‌شک همین موضوع خواهد بود.

 

ما را در لینکدین دنبال کنید : لطفا کلیک کنید.

دانلود مجله سفرنویسان : لطفا کلیک کنید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.