بررسی سهم گردشگری ایران از بازار جهان اسلام

حرمت الله رفیعی؛ ریاست انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران

13

 

بررسی سهم گردشگری ایران از
بازار جهان اسلام

بازار جهان اسلام

حرمت الله رفیعی؛ ریاست انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران

بررسی سهم گردشگری ایران از بازار جهان اسلام

 

بازار جهان اسلام

حرمت الله رفیعی؛ ریاست انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران

 

همان‌طور که قطعا مستحضر هستید، قریب به 90% گردشگری ما در ایران‌، گردشگری زیارتی است. تقریبا 8 میلیون گردشگر ورودی و خروجی از کشور همسایه خود عراق داریم و همچنین حدود 1 میلیون گردشگر، از کشور آذربایجان پیش از کرونا داشتیم و البته از کشورهای ترکیه و افغانستان، پاکستان، هند، امارات و … نیز گردشگر زیارتی داشتیم.

بخش خصوصی و بخش دولتی دوبال یک پرنده هستند و باید بتوانند در کنار هم گام بردارند و یکدیگر را کامل کنند. بدون آنکه به یکدیگر برتری احساس کنند. دولت باید دلسوز در این زمینه باشد و بستر مناسبی را برای بخش خصوصی فراهم سازد. بخش خصوصی نیز باید برای گردش چرخ گردشگری تلاش کند.

جای شکی نیست که بخش خصوصی، برادری‌اش را در این زمینه به اثبات رسانیده است و در دوران کرونا نیز فعالیت‌هایش را مستمر ادامه داده و با سختی بر جای ایستاده تا صنعت گردشگری زمین گیر نشود و البته بی‌تردید، آسیب فراوان در این دوران دیده و متحمل ضرر و زیان مالی و حتی زیانی چشمگیر در حوزه نیروی انسانی شده‌است. بخش خصوصی تلاش‌ش را هنوز ادامه می دهد و امید دارد که صنعت گردشگری را سرپا نگاه دارد.

در مورد جام جهانی هم عرض می‌کنم، مهم نیست که متولی کار کیست! اگر دولت متولی باشد، ما تبعیت می‌کنیم و هر کدام از جوامع حاضر در صنعت‌گردشگری نیز چنانچه متولی امر باشند، از ایشان تبعیت می‌کنیم. یک تشکیلات بیاید و برنامه‌ریز شود تا بتوانیم بی هیچ نقصی در این رویداد بزرگ شرکت کرده و از آن بهره‌مند شویم.

تا به لحاظ اقتصادی و سیاسی بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. خواهشم این است، همه دوستان و بزرگواران در این حوزه حس منیت و برتری را کنار بگذارند و برای کشور عزیزمان مثل یک ایرانی وطن پرست، کاری انجام دهند. برای انجام بهتر مسئولیت‌ها و به ثمر رسیدن برنامه‌ها، برای دست‌یابی به هدف مشترک، از متخصصین امر مشاوره بگیریم و یاری‌رسان یکدیگر باشیم. فرصت مناسبی این میان پیش آمده، که تمام فعالان حوزه گردشگری می‌توانند از آن منتفع شوند.

 

ما را در لینکدین دنبال کنید : لطفا کلیک کنید.

دانلود مجله سفرنویسان : لطفا کلیک کنید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.